Posted by : Encikseh Wednesday 14 August 2013



Los Angeles: “Saya tidak sangka filem itu boleh cetus masalah kepada orang lain atau menyebabkan pembunuhan. Saya ada kawan Muslim. Saya menentang keganasan,” kata Mark Basseley Youssef, dalang yang menghasilkan filem Innocence of Muslims.

Ia dilaporkan oleh Cable News Network (CNN), komen pertama sejak penangkapannya berikutan kekecohan yang disebabkan filem itu. 

Basseley membuat komen itu selepas dipindahkan dari penjara ke pusat pemulihan untuk menjalani baki hukuman kerana melanggar peraturan tempoh percubaan apabila menghasilkan video itu.

Youssef dipindahkan dari pusat tahanan persekutuan sejak beberapa minggu lalu ke pusat pemulihan yang tidak diketahui lokasinya sebagai sebahagian persediaan pembebasannya, kata jurucakap Biro Penjara Persekutuan, Ed Ross.

Beliau dijangka dibebaskan 26 September depan tetapi akan kekal dalam pemerhatian pegawai untuk empat tahun, katanya.

Lelaki Kristian Koptik kelahiran Mesir berusia 56 tahun itu sebelum ini menjalani hukuman penjara kerana sabitan menipu bank pada 2010 dan dipenjara semula tahun lalu selepas mengaku melanggar syarat tempoh percubaan dikenakan ke atasnya.

Leave a Reply

Subscribe to Posts | Subscribe to Comments

Post Popular

Labels

Pengumuman Dari Seh Media!

Test
Powered by Blogger.

- Copyright © Semasa Seh! -Semasaseh- Powered by Blogger